Vroeger @home nu ver van huis

UPDATE

Kennelijk behoorlijk geschrokken had ik vanmorgen na het plaatsen van mijn blog Ziggo aan de lijn.  Communiceren kunnen ze dus toch wel.  We hebben het verhaal uitgepraat en ik ben weer tevreden.  Dat ben ik altijd geweest als klant van het eerste uur.  Maar het was toch wel een vervelend verhaal.  Ik ben echt geen boeman maar wil dezelfde service die ik mijn klanten geef.  En die heb ik nu gekregen. Ziggo… dank je wel.

Het oorspronkelijk verhaal

Stel je de tijd voor dat je nog in kon bellen op het interweb.  Dat deed ik nog wel eens.  De geluidjes zijn voor iedereen van mijn leeftijd nog wel herkenbaar.  Toen kwam @home om de hoek kijken in Deventer.  De achterburen hadden een kabelmodem en al snel ik ook natuurlijk.  Hoe gek was het toen dat ik snelheden haalde van 750 kb per seconde.  Ruimte zat op de kabel. Het klinkt ouderwets.  Toen supersnel.  Zo had ik al snel 30.000 nummers in mijn iTunes en die heb ik nog.

Nu heb ik een een 200 mb abonnement van @ziggo (niet zo zakelijk).  Dat is supersnel maar ze maken er een potje van.  Dat is inmiddels geen geheim meer.  Vorig jaar zat ik 4 weken zonder TV en telefoon.  Een paar dagen zonder internet maar daar hadden ze nog net een oplossing voor.  Het had mij als ondernemer de kop kunnen kosten.  Dat beseffen ze zich niet.

Communiceren doen ze ook niet. Behalve als je heel erg kwaad wordt.  Maar dan nog is er nog geen empathie.  Ze laten je gewoon dobberen en als jij zelf niets onderneemt ben je gewoon de lul.  Zo werkte het niet bij @home.  Toen was je nog een klant.  Nu mag je betalen en zoek je het verder zelf maar uit.

Wonderlijk is wel dat ik vorig jaar na de bak ellende die ik had en een aantal ingetrokken automatische betalingen een nieuwe aanbieding kreeg.  Drie maanden 30 euro.  Ik kreeg sowieso al 1 maand van 90 euro vergoed voor mijn ellende.  En wat schertst mijn verbazing?  Ze blijven afschrijven.  En ja… 90 euro.  Weg aanbieding.

Dit gaat natuurlijk niet goed en ondanks dat ze heel erg lang een stabiele snelle verbinding hadden ga ik nu toch wel nadenken over hoe verder.